depi.sk – svet očami Erika Gyepesa

Newslettre, MailChimp, Hotmail a Scott

Už dlhšie som premýšľal o čom by som tu mohol v mojej dnešnej situácii písať. Dospel som k záveru, že najlepšie bude podeliť sa o skúsenosti či problémy s ktorými sa potýkam denne pri mojej práci. Veľakrát mám totiž nápady na post práve hneď po tom ako vyriešim určitý problém. Doteraz som to však vždy nechal plávať alebo som to odkladal až kým to časom celé vyprchalo. Po čase to potom bolo pre mňa tak samozrejmé, že mi prišlo zbytočné venovať tomu samostatný post. Napriek tomu, že tentokrát nejde o žiadny objav, skúsim urobiť zmenu.

V týchto dňoch riešim posledné „final touches“ na webe pre nomad gáleriu založenú v Tokiu prezentujúcu prevažne európskych umelcov v Ázii. Web je postavený na CMS WordPress a okrem iného disponuje aj newslettrom. Tu som ako riešenie navrhol použiť službu MailChimp.
Čo sa email marketing nástrojov týka tak patrí myslím, že spolu s Aweberom medzi svetovú špičku a okrem toho vyniká svojimi funkciami, jednoduchým UI a priateľským supportom (o tom neskôr).

Ak ste už niekedy riešili HTML newsletter, určite viete, že tu platia o 180 stupňov odlišné pravidlá ako na “klasickom” webe. Vďaka rôznorodosti emailových klientov sa tu na layout ešte stále musia používať HTML tabuľky ako aj inline CSS a iné v dnešnom sémantickom svete nepekné veci. Na druhej strane to však zvýši pravdepodobnosť (takmer) rovnakého zobrazenia vo väčšine klientov.

Problém

Problém, ktorý som tentokrát riešil sa týkal webového klienta Hotmailu. Ten totiž zobrazuje Hx nadpisy svojou prednastavenou farbou #006E12 (tmavozelená) a ignoruje teda nastavenia vo vašej šablóne.
Je tomu tak preto, lebo Hotmail vo svojich CSS štýloch definuje túto farbu pomocou pravidla !important, takže je automaticky prioritná:

h2,h2 a,h2 a:visited,h3,h3 a,h3 a:visited,h4,h5,h6,.t_cht {color:#006E12 !important}

Navyše sú z tagu head vystrihnuté vaše vlastné štýly.

Riešením problému nie je teda nič iné ako použiť old-schoolové inline CSS priamo na danom tagu s pravidlom !important. Keďže inline CSS majú najvyššiu prioritu, náš problém je fixnutý:

<h2 class="secondary-heading" style="color: #ef046d !important;">Nadpis H2</h2>

Na problém upozornil pred pár dňami aj post na blogu firmy Campaign Monitor: Hotmail turns your heading green.

Komunikácia so šimpanzmi

A čo na to support? Bol som zvedavý či je s týmto problémom oboznámený aj samotný support MailChimpu a tak som sa spojil s jedným „chimpom“ (takto sa ľudia na supporte medzi sebou prezývajú) cez ich support chat.
Musím vydvihnúť, že pristupujú k problému naozaj profesionálne. Scott (tak sa volal mne priradený chimp) si vyžiadal názov kampane a ihneď ju začal skúmať. Zduplikoval ju pre testovacie účely a poslal si test na svoj email. Zároveň dal spustiť Inbox Inspection (mimochodom úžasná featura – urobí screenshoty z najpoužívanejších emailových klientov a vy si tak môžete jednoducho preveriť, či sa všetko zobrazuje všade tak ako má). Scott však priznal, že je to divné a s problémom sa osobne doteraz nestretol. Tu som už myslel, že moja komunikácia so supportom skončila.
Ihneď sa však spojil so svojim kolegom, ktorý mu odprezentoval už mnou vyššie popísané riešenie.

Zistiť problém cez code inspection nástroj ako Firebug, či jeho vygooglenie trvá podstatne kratšie, ale je dobré vedieť, že podpora funguje a dokáže poradiť aj v takýchto prípadoch. Pre koncového zákazníka je to vždy len plus.

Prihlás sa na odber zaujímavých informácií e-mailom

* povinné polia
  • http://exot.boo.sk/blog/ exot

    Taketo veci kludne publikuj castejsie. Inak ten uvod akoby si mi z hlavy cital myslienky :)

  • http://www.webees.cz Machi

    No jo, newslettery, kolikrát já už jsem nad něma trpěl, každý web musí, prostě musí mít svůj vlastní cool newsletter :). Ikdyž je jasné, že v době Facebooku + Twitteru se přihlásí akorát blázen a ještě větší blázen bude ty emaily pak číst, ještě, že existují skvělé tooly jako třeba mailchimp.com, jinak bych se zbláznil :)

  • Pingback: 30 článkové predsavzatie na december()

  • http://tomaskuzar.wordpress.com Tomas Kuzar

    No, je vela ludi, ktori nemozu v praci pouzivat FB ani ine socialne siete. Iba mail .. A tych newletter aj celkom potesi :)
    Okrem MailChimp som skusal aj Nourish alebo GraphicMail. Zaujimala ma hlavne moznost RSS to Email. Zvazovali sme, ze si jednoduche rozhranie pre posielanie mailov naprogramujeme vo vlastnej rezii.
    Nie sme experti na newslettre, mame najake tipy na relevantne info? Dik.

  • Jan

    Vyskúšajte tiež http://www.ecomail.sk – mailchimp po slovensku