depi.sk – svet očami Erika Gyepesa

Google prepojil AdSense a Analytics

O prepojení služieb **Google Analytics** s **Google AdSense** sa šušká už dlhšiu dobu. Najprv sa objavilo niekoľko screenshotov z prostredia Google Analytics, ktoré obsahovali v sekcii “Content” podsekciu “AdSense”. Netrvalo však dlho a Google vo svojom “Inside AdSense”:http://adsense.blogspot.com blogu včera “zverejnil spustenie očakávaného prepojenia oficiálne”:http://adsense.blogspot.com/2008/10/make-date-with-data-in-google-analytics.html.

Tento fakt potešil **publisherov, internetových marketérov a všetkých tých, ktorí si s Google AdSense privyrábajú, prípadne z neho žijú**. Prepojenie však zatiaľ nie je prístupné pre všetkých publisherov, ale podľa článku na Inside AdSense by sa **postupne malo uvoľňovať prostredníctvom tzv. integračnej linky v prostredí Google AdSense**, ktorá vyzerá nasledovne:
“[* http://www.depi.sk/wp-content/2008/10/adsense-integrate-link_thumb.jpg .[center] *]”:http://www.depi.sk/wp-content/2008/10/adsense-integrate-link.png

Šťavnaté dáta
=========
Keďže ja v mojom AdSense účte túto voľbu zatiaľ prístupnú nemám, zhrniem aspoň **možné využitie tejto integrácie**:
– možnosť analýzy príjmov/stránka
– analýza klikov/stránka
– príjmy/1000 kliknutí
– hlbšie analýzy CTR, eCPM, impresií, impresií/návšteva, klikov/návšteva,..

Toto je len niekoľko základných možností využitia. Oveľa zaujímavejšie a prínosnejšie je napríklad **analýza vstupných kľúčových slov z vyhľadávačov, ktoré sa premenili na príjem**. *Pri správnom spojení SEO a marketingového myslenia môže prínos viac než zaujímavý*.

Rovnako možno **analyzovať konverzie z odkazujúcich stránok z ktorých ľudia prišli**. Takto je možné jednoducho odsledovať, **ktorý spätný odkaz má pre vás najväčší finančný prínos**. *Nehovoriac o tom ak ste do tohto spätného odkazu investovali vaše peniaze*.

Ten kto sa rád “hrabe” v dátach môže ísť ešte hlbšie. Vďaka možnostiam Google Analyticsu môžete zistiť **z ktorých štátov a z ktorých miest prišli ľudia, ktorý najviac klikali na reklamu, prípadne z ktorých štátov prišli najväčšie príjmy** (nezávisle od kliknutí), návštevníci ktorých krajín sú pre vás finančne najzaujímavejší. A napríklad aj to, ako sa príjmy následne historicky vyvíjali.

A tak ďalej, a tak ďalej. Možností využitia je veľa, je len na človeku ako sa na to pozerá a ako si to v hlave pospája. Pre znázornenie ako to vyzerá v praxi prikladám video, ktoré vytvoril Inside AdSense team:

Myslím si, že v oblasti analyzovania štatistík prístupov v GA ide o ďalší veľmi významný krok. **Optimalizácia monetizácie webov bude opäť o niečo jednoduchšia**, alebo minimálne zaujímavejšia.

– **Čo na to hovoríte vy?**
– **Potešilo vás to?**
– **Myslíte si, že túto možnosť v budúcnosti efektívne využijete?**
– **Máte ho už aktívne?**
Podeľte sa so svojimi názormi v komentároch.

Prihlás sa na odber zaujímavých informácií e-mailom

* povinné polia
  • http://theextrablog.wordpress.com martin

    kedze ani jedno ani druhe nevyuzivam je mi to fuk,ale pre tych ktory z toho ziju je to super

  • http://kusi.sk Tomáš “Kusi” Kusenda

    tesim sa, ked to bude dostupne aj u nas :) Myslim, ze to ulahci pracu a zaroven wolution, pizzaseo a dalsie spolocnosti, co pracuju so seo a internetovou reklamou budu mat pristupnejsie data :)

  • http://blog.seochat.sk/ tybi

    MFA stránky môžu merať konverzie! :)

  • http://seocentrum.sk Tom@S

    google bude mat dalsie data ktore bude moc (zne)uzivat :) Vacsina tych veci co si popisal sa dala robit a pred tym teraz to bude mozno lahsie otazne je pre koho je to vyhodnejsie ci pre uzivatelov alebo pre samotny google, ved nie je tomu tak davno co chcel google pouzivat data z analytics

  • http://exot.boo.sk/ exot

    nanestastie nevlastim (zatial) web, ktory by mohol pomocou adsense nieco realne zarobit…